Week 21-26 - Reisverslag uit Framingham, Verenigde Staten van Anna Huizinga - WaarBenJij.nu Week 21-26 - Reisverslag uit Framingham, Verenigde Staten van Anna Huizinga - WaarBenJij.nu

Week 21-26

Blijf op de hoogte en volg Anna

14 December 2018 | Verenigde Staten, Framingham

Oeps... ik loop zo ver achter met mijn blog... dus maar even de hoogte punten zo,

Thanksgiving: een soort Oogstfeest waarbij je met dierbare mensen gezellig gaat eten. Met als hoogte punt de kalkoen! (Waarom kalkoen? Geen idee )
Deze dag heb ik samen met de familie gevierd, met de grootouders van Alyssa en haar moeder. Ook kwam nog een vriend over de vloer. Heerlijk gegeten! En heel gezellig gehad met iedereen. Het gaf mij het kerst idee, samen genieten met familie van een maaltijd.

Hannuka: joodse feestdagen waarbij je 8 dagen kaarsen aan steekt en denkt aan de slechte tijden voor de joden van vroeger.
Elke dag steek je 1 kaars meer aan. Zit op een speciale kandelaar. Wanneer je de kaarsen aansteekt moet je ook een gebed opzeggen. Ik kreeg ook de eer om dit te doen! Niet dat mijn heeuwbreuws zo goed is maar het ging nog niet eens zo slecht.

Barukh ata Adonai Eloheinu, melekh ha'olam, asher kid'shanu b'mitzvotav v'tzivanu l'hadlik ner shel Hanukkah.

Translation: "Blessed are You, LORD our God, King of the universe, Who has sanctified us with His commandments and commanded us to kindle the Hanukkah light[s]."

Tattoo: zelf de stap genomen om een tattoo te laten zetten. Een tattoo van een zwaluw. Teken voor vrijheid en familie. Altijd al gewild en nu eindelijk de stap genomen.

Kerst: tja het is nog geen kerst maar er zijn al zoveel voorbereidingen voor gedaan. Kerstboom op gezet, kerst aankopen gedaan, want in Amerika is kerst erg groot. Iedereen koopt cadeaus voor elkaar. Als teken van waardering en dat je dankbaar bent. Dus voor iedereen cadeaus gekocht. Stockings gekocht en versiert met de kids (van die grote sok achtingen dingen die je bij de openbaart hangt)

Schilder klas: ook weer een uitje gedaan met de meiden, namelijk pyjama hot chocolate painting! Dus in je pyjama sochtends een schilderklas volgen! Heel erg leuk, en ook erg leerzaam. Altijd leuk om gewoon even creatief bezig te zijn. En ideaal dat de paint bar ongeveer 10min verderop zit!



  • 14 December 2018 - 15:24

    Riekje:

    Hoi Anna! Leuk om weer eens wat van je te lezen. Maar: je verblijft bij een Joodse familie begrijp ik? Wat ontzettend leuk! Nu ja dat vind ik iig :) Heb zelf de meeste Joodse feesten wel gevierd in Israël maar nog nooit Chanoeka. Geniet lekker van de tijd die nog komt! Liefs

  • 14 December 2018 - 15:29

    Anna Huizinga:

    Klopt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Framingham

Een jaar lang naar Amerika! -Au Pair-

Een jaar als Au Pair aan het werk in de USA!

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2019

Week 40

06 Maart 2019

Week 38

25 December 2018

Week 28

14 December 2018

Week 21-26

09 November 2018

Week 21
Anna

Mijn naam is Anna Huizinga en ik ben Een jaar lang als een Au Pair in USA! Ik ben 21 jaar oud, en leef met mijn host familie in Framingham,MA. Ik zorg voor 2 kinderen van 3 en 5 jaar oud! Wekelijkse verslagen, met verhalen over de kids, en mijn eigen reizen.

Actief sinds 28 Juni 2018
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 10640

Voorgaande reizen:

11 Juni 2018 - 11 Juli 2019

Een jaar lang naar Amerika! -Au Pair-

Landen bezocht: